20. sep. 2011

Påfugl-sjal

Jeg har lenge strikket florlette blondesjal, både basert på Estiske of Shetlandske mønstre. Jeg hadde imidlertid lyst til å strikke noen sjal i litt tykkere garn, til bruk som skjerf om vinteren. Jeg fant en serie mønster designet av Kitman Figueroa på nettet. Jeg kjøpte flere, men det første jeg prøvde var dette, som heter "Peacock Shawlette".

Skjalet er strikket i Tynn Alpakka fra Du store alpakka. Jeg forsøkte å finne en farge som passet til påfuglmønsteret, men den ble litt mørk. Men i sollys er den veldig fin, med en nyanse av grønt i seg.

Det var veldig gøy å strikke slike sjal, og så går det veldig fort. Dette sjalet strikket jeg på to kvelder. Dersom man ikke har strikket mønstersjal før er dette et sjal det er fint å starte med. Det var så gøy at jeg strikket fire sjal til i samme slengen (skal poste dem på bloggen utover høsten). Planen er å gi dem bort til diverse venner og familie til jul i år.

Til slutt vil jeg bare takke min datter Elise, som, om enn motvillig, stilte opp som modell for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar