24. feb. 2011

Bursdagskort i korssting

I fjor festet jeg en liten amigurami på bursdagsgavene til alle jentene i klassen til datteren min (se her for en link til fjordårets bursdagskort). I å hadde jeg lyst til å brodere noe til dem. Så jeg så gjennom alle korsstingsmønstrene mine, og fant noen små alver som stavet ut ulike bokstaver (se her for en link til boken). Jeg bestemte meg for å lage en liten nålpute med forbokstaven til hver av jentene.



 







Jeg har nå brodert alle bokstavene, og laget de fleste putene (se diverse bilder). Det er A for Ane, B for Bethine, E for Elida, Emilie og Elise, H for Hanne, I I for Ingrid Irene, M for Mia, S for Synne og T for Thelma. To av putene er allerede gitt bort, den siste gis bort i desember.

 


 








Håper jentene setter pris på putene, og kanskje at det inspirerer til å lage ting selv.

 

2 kommentarer: