4. des. 2011

Ribbestrikket alpakkagenser


Det er en stund siden jeg har skrevet i bloggen, men det betyr ikke at jeg ikke har laget ting. Her er en av de tingene jeg har strikket i høst. Det er en god gammel ribbestrikket genser med høy hals i alpakka. Jeg elsker slike gensere. De er varme, lette å strikke og i en klassisk design. Det er fint en gang i blant å lage noe som kan brukes til hverdags.


Genseren er strikket i Tynn Alpakka fra Du store alpakka. Jeg fant mønsteret gratis på Du store alpakkas hjemmeside. Du finne mønsteret i dette nummeret av Strikk (mønster nr. 9). Mønsteret er lett å følge, og går fort å strikke.

Det er den andre gangen jeg strikker denne genseren. Jeg har strikket den i grå før. Jeg har også strikket det sjalet som hører til, i grått. Det er deilig og varmt, og kan brukes til hverdags (i motsetning til alle blondesjalene mine). Dette er absolutt en genser (og et sjal) jeg vil anbefale å strikke, både for nybegynnere og for mer erfarne strikkere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar