31. mai 2012

Blendingsgardin til nytt jenterom


Da min datter som fireåring skulle få eget rom skulle alt være rosa. Veggene, sengen og blendingsgardinet. Nå, i en alder av eleve, er ikke det fult så populært lengre, så da var det på tide å pusse opp på nytt. Denne gangen gikk det i hvitt, svart og ulike turkis og blåtoner. Mye mer passene for en ung dame.


Hun kjøpte inn noen fine puter i et blårutete mønster, som var laget ved å flette brede silkebånd i ulike blånyanser. Dette mønsteret likte hun så godt, at hun ønsket at jeg skulle lage nye blendingsgardiner til henne i det samme mønsteret. Så det gjorde jeg.


Jeg festet det nye blendingsgardinet til det gamlet, så ble det veldig tykt og fint, samtidig som jeg tok vare på mekanismen for å rulle det opp gardinet om dagen. Det fungerer helt ypperlig. Men det beste av alt er at min datter ble fornøyd.



Her er et bilde av rommet slik det så ut før.

1 kommentar:

  1. Hei på deg, Bente!!
    Så fint det ble!! alle jenter må nok gjennom en rosa periode, sånn var det her også for noen år siden!! Nå er det bare hvitt og svart som gjelder hos min datter på 16.
    Kjempefin gardin!!
    Klem Siri

    SvarSlett