7. mars 2011

Petter Kanin

Da er Petter Kanin endelig ferdig. Jeg begynte på ham for over ett år siden, men han har ligget halvferdig en lang stund. Men nå som bunadsprosjektet nesten er i boks, benyttet jeg anledningen til å ferdigstille diverse ting, deriblandt Petter.

Han er favoritten min fra boka "Le Monde de Beatrix Potter", og det sier ikke lite. Denne boka er full av aldeles nydelige korstingsbroderier av Beatrix Potters bilder. Jeg har allerede brodert flere mus, blandt annet en skreddermus og mange små kjøkkenmus, som jeg broderte til en gardinkappe til kjøkkenvinduet på hytta. Dersom du bare skal ha en bok med korstingsbroderier, og liker Beatrix Potter, er dette absolutt boka for deg.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med Petter enda. Trolig blir han en del av en quiltet veske. Vi får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar